HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

Män

Vi har ofta högre inkomst än kvinnor och brukar lägga mer pengar på nöjen, restaurangbesök och alkohol. Vi köper också mer byggmaterial och vårt intresse för teknik gör att vi handlar mer hemelektronik, datorer och tv-spel.

Vi köper gärna tekniska prylar på nätet och många av oss är intresserade av sport, framförallt fotboll, golf och hockey. Ska det målas eller snickras i hemmet är det ofta vi som står för jobbet.  Vi är också mer intresserade av skattefrågor, privatekonomi och utrikespolitik än kvinnor i allmänhet.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

70%*

Sydsvenskan.se:

57%

Sydsvenskan papper:

31%

Sydsvenskan mobil:

44%

Det finns 239 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår

Räckvidd Hbg/Ählm m omkr:

83%*

Hd.se:

62%

Hd papper:

45%

Hd mobil:

33%

Det finns 126 000 personer i målgruppen i Helsingborg/Ängelholm med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i HD papper, en vecka på hd.se i dator/surfplatta och en vecka på hd.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Liknande produkter