HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

Höginkomsttagare

Av oss som tjänar över 35 000 kronor i månaden är 2 av 3 män. 75 procent är mellan 30 och 59 år. Många har högskoleutbildning, är gifta, har barn och bor i villa.

Vi spenderar pengar på det mesta, men särskilt mycket på kläder, heminredning, resor och restaurangbesök. Vi bor bekvämt och många har bastu, golfutrustning, ny bil, hemmabio och espressobryggare.

Vi är aktiva digitalt och handlar mycket på nätet, allt från hemelektronik och försäkringar till livsmedel, resor och möbler. Vi är intresserade av teknik, sport, ekonomi och andra länders kultur. Många av oss anser att alkohol är en naturlig del av livet och har ett stort intresse för vin och vinprovningar.

Karriären är viktig och jobbet tar upp mycket av vår tid. Vi betalar gärna mer för produkter med bra kvalitet och med snygg design. På fritiden tränar många på gym, fixar i hemmet, besöker sportevenemang, läser böcker eller går på restaurang.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

82%*

Sydsvenskan.se:

70%

Sydsvenskan papper:

42%

Sydsvenskan mobil:

54%

Det finns 105 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Räckvidd Hbg/Ählm m omkr:

90%*

Hd.se:

72%

Hd papper:

51%

Hd mobil:

43%

Det finns 44 000 personer i målgruppen i Helsingborg/Ängelholm med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i HD papper, en vecka på hd.se i dator/surfplatta och en vecka på hd.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Liknande produkter