HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

60 – 80 år

Många av oss har hunnit bli pensionärer och hälften bor i villa. Vi spenderar inte så mycket pengar men lägger gärna lite extra på spel, tips och lotter och många av oss har en tidningsprenumeration.

Vi har många intressen – vi hinner ju med så mycket mer när vi inte längre arbetar. Förutom vår hälsa är vi intresserade av vin, korsord, konst och teater. Vi arbetar gärna i trädgården, stickar eller är aktiva i föreningsverksamhet. Vi är intresserade av samhällsfrågor och bryr oss om miljön och klimatet. Vi är också noggrannare och mer intresserade av skattefrågor, värdepapper och privatekonomi än de yngre.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

71%*

Sydsvenskan.se:

58%

Sydsvenskan papper:

42%

Sydsvenskan mobil:

16%

Det finns 117 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Räckvidd Hbg/Ählm m omkr:

84%*

Hd.se:

44%

Hd papper:

70%

Hd mobil:

14%

Det finns 73 000 personer i målgruppen i Helsingborg/Ängelholm med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i HD papper, en vecka på hd.se i dator/surfplatta och en vecka på hd.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Liknande produkter