HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

Lundabor

Lundabor

Mer än hälften av oss bor i lägenhet och det är ganska vanligt att vara singel. Många studerar och 58 procent har en högskoleutbildning. Eftersom många är studenter spenderar vi inte så mycket pengar som andra, men mer än genomsnittet på böcker och tv-spel.

Vi beställer mycket på nätet, allt från datorspel, musik och hemelektronik till böcker, möbler och försäkringar. Vi är intresserade politik, andra länders kultur, jämställdhetsfrågor och miljövårdsfrågor, men också av vetenskap, friluftsliv och sport.

På fritiden är vi aktiva, och tycker om att cykla, jogga och träna. Vi är mycket ute på stan och går på café, bar, pub, nattklubb och konserter. Vi är kulturintresserade och besöker gärna museum och teater.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

69%*

Sydsvenskan.se:

53%

Sydsvenskan papper:

34%

Sydsvenskan mobil:

41%

Det finns 92 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Liknande produkter