HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

barnfamilj målgrupp

Barnfamiljer

De flesta av oss är gifta eller sambos. Vi arbetar till stor del heltid och många bor i villa. Vi spenderar mycket pengar på kläder, framförallt barnkläder, men lägger även mycket på sportutrustning och leksaker. Vi köper också mycket till hemmet, både praktiska saker som byggmaterial och möbler, men också roliga prylar som en espressobryggare eller en kolsyremaskin.

Vi har smartphones och läsplattor som används flitigt av både oss och barnen. När vi beställer resor, böcker, kläder och biljetter gör vi gärna det online. På fritiden tycker vi om att motionera, laga lite mer avancerad mat och baka.

Många av oss känner sig stressade i vardagen och därför uppskattar vi produkter och tjänster som underlättar vardagen och ger oss tid över. Vi är noga med vilka varumärken vi använder och vill att de speglar vilka vi är.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

73%*

Sydsvenskan.se:

62%

Sydsvenskan papper:

30%

Sydsvenskan mobil:

51%

Det finns 143 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Räckvidd Hbg/Ählm m omkr:

87%*

Hd.se:

71%

Hd papper:

37%

Hd mobil:

47%

Det finns 80 000 personer i målgruppen i Helsingborg/Ängelholm med omkrets. Siffrorna avser räckvidd med ett införande i HD papper, en vecka på hd.se i dator/surfplatta och en vecka på hd.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår.

Liknande produkter