HD | SYDSVENSKAN | HALLÅ | HITTAHEM.SE | 8TILL5.SE

18-40 målgrupp

18 – 39 år

Många av oss bor i hyreslägenhet och många har högskoleutbildning. Vi spenderar mycket pengar på skor, kläder och accessoarer men prioriterar också tekniska prylar som mobiltelefoner och tv-spel. Vi tycker om att gå på restaurang, nattklubb och konserter.

Vi köper allt möjligt via webben: hemelektronik, kosmetika, kläder, skor, resor, evenemangsbiljetter och försäkringar. På fritiden tränar vi på gym, springer och cyklar. Vi har väldigt spridda intressen – allt från skidåkning och äventyrssport till film och dataspel.

Att ha en framgångsrik karriär är viktigt och vi vill synas och sticka ut från mängden. Vi tar risker, provar gärna saker före andra och många av oss drömmer om att starta eget företag någon gång.

Räckvidd Malmö/Lund m omkr:

67%*

Sydsvenskan.se:

58%

Sydsvenskan papper:

16%

Sydsvenskan mobil:

52%

Det finns 199 000 personer i målgruppen i Malmö/Lund med omkrets (A28). Siffrorna avser räckvidd med ett införande i Sydsvenskan papper, en vecka på Sydsvenskan.se i dator/surfplatta och en vecka på Sydsvenskan.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår

Räckvidd Hbg/Ählm m omkr:

83%*

Hd.se:

67%

Hd papper:

23%

Hd mobil:

55%

Det finns 84 000 personer i målgruppen i Helsingborg/Ängelholm med omkrets (A26/A27). Siffrorna avser räckvidd med ett införande i HD papper, en vecka på hd.se i dator/surfplatta och en vecka på hd.se i mobil. Källa Orvesto 2015:helår

Liknande produkter